Păstraţi-vă stima de sine

stima de sine in psoriazis

Cum ne ajută consolidarea stimei de sine

Viaţa cu psoriazis poate părea uneori ca un carusel emoţional. Pe lângă senzaţia de mâncărime şi usturime provocată de boală, este posibil să vă mai preocupe şi aspectul neplăcut şi modul în care sunteţi percepuţi de ceilalţi oameni.

Astfel, nu este deloc de mirare că persoanele cu psoriazis spun uneori că sunt anxioşi, deprimaţi, jenaţi sau ruşinaţi de boala lor şi că aceste sentimente pot avea un impact negativ asupra vieţii lor.

Consolidarea stimei de sine pentru depășirea efectelor emoționale ale psoriazisului

Modul în care ne simtim este o reflecție a situației emoționale. Probabilitatea este mai mare să vă îngrijoreze aspectul pielii atunci când nu sunteţi mulţumiţi de dumneavoastră din alte privinţe. În consecinţă, consolidarea stimei de sine vă poate ajuta cu adevărat.

Sentimentele de conştientizare a prezenţei proprii sau de ruşine în legătură cu psoriazisului sunt în totalitate normale dar acest lucru nu înseamnă că trebuie să le acceptaţi.

efectele emotionale ale psoriazisului

Un nivel ridicat al stimei de sine înseamnă să vă placă cine sunteţi şi să vă acceptaţi aşa cum sunteţi. Plăgile sunt doar o mică parte din aspectul dvs. fizic şi, aspectul este doar o mică parte din propria persoană. Încercaţi să vă analizaţi dintr-o perspectivă mai amplă. Aveţi multe calităţi. Pe lângă aspectul fizic, şarmul, inteligenţa, bunătatea şi simţul umorului pot juca un rol mai important în definirea persoanei proprii.

O astfel de perspectivă asupra lucrurilor vă poate ajuta să nu vă mai axaţi în mod excesiv pe aspectul fizic şi să priviţi situaţia în ansamblul ei.

Încercaţi să păstraţi o atitudine pozitivă

Atitudinea pozitivă este importantă pentru imaginea de sine şi, mai ales vă ajută să ţineţi la distanţă gândurile negative. Dacă vedem întotdeauna doar aspectele negative ale unei situaţii, acest lucru poate declanşa sentimente negative despre ceea ce se întâmplă iar acest lucru, la rândul său, poate determina gânduri şi mai pesimiste.

Astfel, încercaţi să fiţi optimişti în ceea ce vă priveşte şi în legătură cu persoanele care vă înconjoară. Chiar dacă acest lucru este mai uşor de zis decât de făcut, există tehnici care vă pot ajuta să menţineţi o atitudine pozitivă, cum ar fi:

Să vă concentraţi pe trăsăturile proprii care vă plac.
În fiecare dimineaţă, uitaţi-vă în oglindă şi reamintiţi-vă că aveţi un zâmbet minunat sau că îi faceţi pe oameni să râdă cu uşurinţă. Apoi, dacă apar gânduri negative legate de psoriazisul dvs. pe parcursul zilei, puteţi alege să vă reamintiţi voluntar de multele atribute pozitive care vă caracterizează.

Identificarea unui factor care vă face să vă simţiţi bine.
Identificaţi lucrurile din viaţa dvs. care vă încarcă cu gânduri pozitive şi energie. Probabil întâlnirile cu prietenii, meciurile de fotbal, o comedie romantică sau dansul. Dacă există ceva care vă face plăcere, încercaţi să includeţi aceste activităţi mai des în rutina dvs.

Sentimentele de conştientizare a prezenţei proprii sau de ruşine în legătură cu psoriazisul sunt în totalitate normale dar acest lucru nu înseamnă că trebuie să le acceptaţi.Dacă aceste sfaturi simple şi susţinerea prietenilor şi a familiei nu sunt suficiente şi, vă simţiţi în continuare anxioşi sau deprimaţi, este recomandat să vă adresaţi medicului. Acesta vă poate ajuta sau vă poate îndruma către un specialist. Nu trebuie să acceptaţi aceste sentimente ca parte din viaţa cu psoriazisul.

Want to read more?