Şase moduri de a câştiga războiul cu neliniştea

moduri de relaxare pentru pacientii cu psoriazis

Sfaturi pentru calmare şi relaxare

Cercetările sugerează că stresul poate fi un factor care cauzează cea dintâi exacerbare sau agravarea psoriazisului existent. Numeroşi pacienţi cu psoriazis sunt stăpâniţi de stres şi anxietate din cauza suprasolicitării emoţionale datorate afecţiunii cutanate.

De asemenea, cercetările arată că stresul vă poate amplifica percepţia durerii şi vă poate înrăutăţi simptomele psoriazisului.1 Deprinderea unor tehnici simple care să vă ajute să vă schimbaţi modul de gândire şi să vă controlaţi nivelul de stres poate contribui la reducerea disconfortului.

Dacă simţiţi că stresul este un factor important în psoriazis,, este bine să vă consultaţi medicul, care ar putea să vă ajute în privința unor tehnici şi activităţi de gestionare a stresului sau să vă facă o trimitere pentru a beneficia de un sprijin mai specializat.

Metode validate de reducere a stresului

Există multe şcoli de gândire diferite care îi pot ajuta pe pacienţi în privinţa stresului şi anxietăţii asociate cu psoriazisul. Mai jos sunt descrise câteva tehnici simple care le-au fost de ajutor unor pacienţi cu psoriazis.

Atunci când vă simţiţi fericit şi încrezător, psoriazisul dumneavoastră vi se poate părea mult mai uşor de gestionat.

reducerea stresului si psoriazisul

Încercaţi să respiraţi adânc

Puneţi-vă o mână pe abdomen. Inspiraţi adânc pe nas, astfel încât abdomenul să vă împingă mâna. Apoi expiraţi lent pe gură şi simţiţi cum mâna vă revine. Încercaţi să efectuaţi acest exerciţiu de până la 10 ori.

Efectuaţi exerciţii fizice în mod regulat

Activitatea fizică este una dintre cele mai simple şi mai eficiente modalităţi de gestionare a stresului. Aceasta stimulează eliberarea unor hormoni care induc o stare de bine, numiţi endorfine. Cercetările au arătat că efectuarea de exerciţii fizice chiar şi de numai 20 de minute pe săptămână are deja un efect de creştere a stării psihice de bine, dar cu cât mai multe exerciţii fizice veţi face, cu atât vă veţi simţi mai bine. Găsiţi un sport care vă place. Acesta vă va creşte rezistenţa fizică şi vă va ajuta să vă relaxaţi.

Notaţi-vă grijile

Dacă vă aşterneţi grijile pe hârtie, acestea vor înceta să vă mai obsedeze. În plus, poate fi mai uşor să găsiţi soluţii la probleme atunci când le vedeţi scrise pe hârtie. Un studiu a arătat că dacă vă notaţi temerile pe o foaie de hârtie timp 10 minute înaintea unui eveniment stresant (de exemplu înainte de a da un test important) vă veţi simţi mai puţin anxios şi mai stăpân pe situaţie. Acordaţi-vă timpul necesar pentru a identifica motivele îngrijorării dumneavoastră. Crearea unei liste care să cuprindă aceste motive de îngrijorare vă poate ajuta să vă liniştiţi şi vă poate permite să abordaţi fiecare problemă pe rând. Notaţi paşii pe care aveţi de gând să îi urmaţi pentru a elimina stresul din viaţa dumneavoastră, începând cu cel mai important dintre aceştia.

Petreceţi timp în natură

Ieşirile la ţară sau într-un parc din apropiere reprezintă modalităţi excelente de reducere a stresului. Cercetătorii au descoperit că o comuniune cu natura de numai 5 minute pe zi poate face minuni în privinţa sănătăţii mentale.

Jucaţi-vă cu un animal de companie

Psihologii au descoperit că deţinătorii de animale de companie sunt adeseori mai puţin singuri, mai puţin stăpâniţi de frică şi mai puţin preocupaţi decât persoanele care nu deţin animale de companie. De asemenea, acestea au un nivel mai ridicat al stimei de sine.

Concentraţi-vă asupra aspectelor pozitive

Poate fi de ajutor să vă concentraţi pe aspectele vieţii care vă fac fericit. Ar fi multe de spus despre cum puteţi să vă menţineţi o atitudine psihică pozitivă. Atunci când vă simţiţi fericit şi încrezător, psoriazisul dumneavoastră vi se poate părea mult mai uşor de gestionat. De asemenea, o gândire pozitivă vă poate ajuta să vă descurcaţi în toate situaţiile pe care viaţa vi le aduce în cale.

Want to read more?