Dormiţi bine

somnul si psoriazisul

Cum trebuie să procedaţi pentru a dormi liniştiţi noaptea

Studiile arată că persoanele cu psoriazis sunt predispuse mai mult la anxietate sau depresie. Problema este că, somnul insuficient accentuează stresul, anxietatea sau depresia, făcând dificilă ruperea ciclului de somn neodihnitor. Şi, pe lângă faptul că influenţează starea de spirit, privarea de somn poate influenţa multe alte aspecte ale vieţii, de la muncă şi socializare până la viaţa sexuală şi relaţiile intime.

Vestea bună este că există multe lucruri simple pe care le puteţi face pentru a reveni la un şablon de somn regulat.

Pregătiţi-vă bine

Asiguraţi-vă că dormitorul este răcoros, întunecat şi liniştit, şi că patul este confortabil – perdelele care blochează lumina şi o saltea de bună calitate pot îmbunătăţi foarte mult calitatea somnului. De asemenea, încercaţi să evitaţi să consumaţi ceaiuri cu cofeină sau cafea cu patru ore înainte de a merge la culcare şi, evitaţi mesele copioase, condimentate şi consumul de alcool seara, deoarece acestea pot întrerupe somnul.

Somnul este o parte importantă a procesului de vindecare deoarece permite corpului şi minţii să se regenereze.

importanta odihnii si psoriazisul

Relaxaţi-vă

Dacă vă rezervaţi timp pentru relaxare seara, acest lucru vă va ajuta să dormiţi mai bine – poate să faceţi o baie, să ascultaţi muzică sau să citiţi o carte pentru a vă linişti gândurile. Unii oameni consideră că meditaţia îi ajută să se relaxeze, în timp ce pentru alţii exerciţiile de respiraţie sunt mai eficiente. Câteva exerciţii fizice de intensitate moderată pe parcursul zilei vă pot ajuta să vă relaxaţi şi să dormiţi mai bine.

Scăpaţi de griji

Dacă nu puteţi dormi din cauza anxietăţii, controlarea temerilor vă poate ajuta să dormiţi mai mult. În fiecare seară rezervaţi 20 până la 30 de minute ca „timp de îngrijorare” şi, faceţi o listă cu toate problemele. Dacă notaţi motivele de îngrijorare nu vă veţi mai gândi în continuu la ele şi, deseori acestea nu vor părea la fel de grave atunci când sunt puse pe hârtie. A doua zi, analizaţi din nou lista şi stabiliţi câteva obiective pentru a rezolva problemele.

Dacă vă luptaţi cu stresul, grijile sau anxietatea şi aveţi probleme de somn, aceste tehnici simple vă pot ajuta.

Cu toate acestea, trebuie să vă adresaţi întotdeauna medicului în cazul în care sunteţi în continuare anxioşi, deprimaţi sau stresaţi. Acesta vă poate ajuta cu sfaturi sau vă poate îndruma către un specialist.

Want to read more?