Controlaţi tulburările de somn la psoriazis

tulburarile de somn la psoriazis

Sfaturi principale pentru a vă odihni bine noaptea

Dacă dormiţi greu în timpul episoadelor agresive de psoriazis, nu sunteţi singura persoană cu această problemă. Dar somnul odihnitor noaptea este importat.

Privarea de somn poate creşte probabilitatea de instalare a stresului, anxietăţii sau depresiei. Şi, pe lângă faptul că influenţează starea de spirit, privarea de somn poate influenţa multe alte aspecte ale vieţii, de la muncă şi socializare până la viaţa sexuală şi relaţiile intime.

Pregătiţi-vă bine

Vestea bună este că există multe lucruri simple pe care le puteţi face pentru a vă odihni bine:

  • Asiguraţi-vă că dormitorul are temperatura adecvată. Majoritatea oamenilor consideră că dorm mai bine dacă dormitorul este mai răcoros.
  • Trageţi draperiile pentru a menţine camera întunecată. Lumina scade nivelurile hormonului melatonină care ajută la inducerea somnului. Dacă este întuneric, organismul produce mai multă melatonină iar acest lucru vă ajută să dormiţi mai bine.
  • Asiguraţi-vă că patul este confortabil şi că lenjeria de pat este curată. Evitaţi spălarea lenjeriei de pat cu detergenţi care pot irita pielea.
  • Păstraţi o cremă emolientă lângă pat. Astfel, pentru a evita scărpinatul atunci când vă treziţi, puteţi aplica o cremă calmantă pe piele.
  • Majoritatea oamenilor revin la tiparul de somn normal în cele din urmă şi, stresul legat de somn poate amâna momentul restabilirii ciclului de somn normal.

    stresul cauzat de psoriazis

    Respiraţi profund

    Dacă aveţi un somn agitat şi vă simţiţi frustraţi deoarece nu puteţi dormi, încercaţi câteva tehnici de relaxare. Meditaţia şi tehnicile de vizualizare au ajutat multe persoane, astfel că merită să analizaţi şi acest aspect.

    Un alt sfat ar fi să rezervaţi 20-30 de minute ca „timp de îngrijorare” cu câteva ore înainte de a merge la culcare şi să faceţi o listă cu toate problemele. Dacă notaţi astfel motivele de îngrijorare nu vă veţi mai gândi în continuu la ele fără a putea adormi. Punerea acestora pe hârtie vă poate ajuta de asemenea să priviţi lucrurile mai detaşat.

    Încercaţi să evitaţi stresul cauzat de psoriazis

    În final, este important să aveţi răbdare şi să nu vă îngrijoraţi prea mult. Majoritatea oamenilor revin la tiparul de somn normal în cele din urmă şi, stresul legat de somn poate amâna momentul restabilirii ciclului de somn normal.

Want to read more?